Referencias bibliográficas - Núm. 266, Julio 2017 - Serie Informe Económico - Libros y Revistas - VLEX 687474029

Referencias bibliográficas

AutorRodrigo Troncoso - Louis de Grange
CargoIngeniero comercial y doctor en Economía de la Pontificia Universidad Católica de Chile - Ingeniero civil de industrias, MSc en Ciencias de la Ingeniería y PhD en transporte de la Pontificia Universidad Católica de Chile
Páginas16-16
Serie Informe Económica 266 16
6. REFERENCIAS BIBLIOGRÁFICAS
Bull, A. (2003). Congestión de Tránsito: El Problema y Cómo
Enfrentarlo. Comisin Econmica para Amrica Latina y el Caribe
(CEPAL) and Deutsche Gesellschaft fr Technische Zusammenarbelt
(GTZ) GMBH, Naciones Unidas, Santiago.
Cantillo, V. and Ortúzar, J. de D. (2014). Restricting the use of cars
by license plate numbers: A misguided urban transport policy. DYNA,
81(188), 75-82.
Cifuentes, L. Diseño y Evaluación de Medidas de Emisiones para el
Sector de Transportes en la Región Metropolitana, en preparación para
CONAMA RM. Santiago de Chile: 2007.
Davis, L. (2008). The Effect of Driving Restrictions on Air Quality in
Mexico City. Journal of Political Economy, 116, 38-81.
De Grange, L., and Troncoso, R. (2011). Impacts of vehicle
restrictions on urban transport flows: the case of Santiago, Chile.
Transport Policy, 18(6), 862-869.
Eskeland, G. S. and Feyzioglu, F. (1995). Rationing Can Backre: The
‘Day Without a Car’ in Mexico City.” The World Bank. December 1995.
GTZ (2002). Transport Demand Management: Towards an Integrated
Approach. Regional Workshop on Transport Planning, Demand
Management and Air Quality, 2627 Feb. 2002, Manila.
Gu, Y., Deakin, E., & Long, Y. (2017). The Effects of Driving Restrictions
on Travel Behavior Evidence from Beijing. Journal of Urban Economics.
In Press.
LV, J.; Lord, D.; Zhang, Y. and Chen, Z. (2015). Investigating Peltzman
effects in adopting mandatory seat belt laws in the US: Evidence from
non-occupant fatalities. Transport Policy, 44, 5864.
Kornhauser , A. and Fehlig, M. (2003). Marketable Permits for Peak
Hour Congestion in New Jersey’s Route 1 Corridor. TRB 2003 Annual
Meeting (03-3465).
Litman, T. (2013). Changing North American vehicle-travel price
sensitivities: Implications for transport and energy policy. Transport
Policy, 28, 210.
Nie, Y. (2017). Why is license plate rationing not a good transport
policy?. Transportmetrica A: Transport Science, 13(1), 1-23.
Tovar, R. (1995). Mobile source pollution in Mexico City and market-
based alternatives, Regulation. The Cato Review of Business and
Government, vol. 18, Nº 2, Washington, D.C.
Troncoso, R., de Grange, L., and Cifuentes, L. A. (2012). Effects of
environmental alerts and pre-emergencies on pollutant concentrations in
Santiago, Chile. Atmospheric Environment, 61, 550-557.
Viegas, J.M. (2001). Making urban road pricing acceptable and
effective: searching for quality and equity in urban mobility. Transport
Policy, 8, 289294.
Wang, L., Xu, J., & Qin, P. (2014). Will a driving restriction policy reduce
car trips?—The case study of Beijing, China. Transportation Research
Part A: Policy and Practice, 67, 279-290.

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR